När du använder hårinpackning

För bäst effekt vid hårinpackning!

  • När du har duschat och ska ta på inpackning eller balsam eller så, så gör jag så att jag sätter upp håret i en toffs efter jag har haft balsam/inpackning i det.
  • Sen så duschar jag klart, utan att blöta håret då, och går ut ur duschen och sen så har jag i det i ungefär en halvtimme. Så lång tid brukar jag ha, eller en kvart, men man bestämmer ju själv.
  • Sen så ställer jag mig över badkarskanten, tar ut tofsen och kammar ut håret. sen så tar jag slangen och duschar av håret. Man får vara noga med att skölja av hela håret. Jag råkade missa att skölja av där fram, alltså precis vid pannan, så håret blev konstigt.
  • Sen så kramar jag ur den och virar in en handduk som jag sedan sätter som en turban på huvudet. Det är bäst att låta det självtorka. Om man använder hårfön för ofta så slits håret, och man vill väl inte ha slitet hår?
  • Kommentarer

    Vad har du att säga?:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara jag som ser)

    Blogg:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
    Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu