Tips på övningar för snyggare mage och rumpa!

Känner att jag måste börja träna upp min mage ordentligt, har ju mått dåligt de senaste veckorna och har inte orkat träna ordentligt (FYYYY!)
I alla fall, de här är övningarna jag använder för att träna magen och rumpan, och de funkar faktiskt jättebra! :D
RUMPAN:
  • Kissande hunden heter den och ja, man sätter sig på alla fyra och böjer ut benet (fortfarande böjt) uppåt! Som en hund gör när den kissar! Repeteras flera ggr!
  • Ställ dig så att du kan stödja händerna någonstans, och så böjer du på knät och trycker benet ut och upp, och så repeterar man typ 10 ggr!
MAGEN
  • Plankan!
  • Armhävningar, och då tränar man ju armarna också!
  • Push-ups!
  • (Hoppas ni fattar) Den här övningen är i två delar: 1. Man lägger sig på rygg, och så sätter man sig upp, sträcker upp armarna i luften och lyfter upp benen (sträckta rakt ut med böjda knän!) 2. Man lägger sig ner igen utan att nudda golvet med huvudet och benen.
Och så repeterar man båda två om och om igen. Gärna ganska snabbt så blir det jobbigare!
Jobbigare = mer effekt! ;)
Ungefär såhär fast med böjda knän och händerna rakt upp över huvudet!
Kommentarer

Vad har du att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu