För fräschare hy

Vi alla önskar att vi hade fräschare hy, men dessvärre så har vi flesta, nu i tonåringen, problemhy med finnar och rodnader och sånt som irriterar oss!
Och för att få en bättre hy måste man vara väldigt noga med vissa grejer i sin vardag. Här är några som jag alltid måste tänka på! ;)

Vatten är väl egentligen viktigt för allting i kroppen (t.ex håret, naglar, matsmältningssystemet) men det är toppenbra för hyn! Drick minst 6 glas vatten per dag, två innan frukost. Det kanske inte hjälper dig att bli av med finnarna, men ger dig istället en fräsch hy istället för torr/fet. ;)

Dra ut på en springtur, sätt dig ute i solen med en god smoothie och lite musik, sola, gå ut med en kompis på en promenad. Hyn måste få frisk luft för att kunna vara frisk. Men om du nu är pollenallergiker (som jag) så kanske du hellre vill stanna inne, men håll dig då borta från skog, hehe. :P

Det är viktigt när du har problemhy att du tvättar dig supernoga morgon och kväll, och har produkter som passar just din hy. Har du t.ex fet hy så köper du produkter som hjälper mot fet hy osv. Jag har ett trestegs-set från apoteket som heter Spotless, och jag rekommenderar den!
Du kanske har hört om det förut, att tandkräm faktiskt hjälper mot finnar! Låter lite knäppt, men det är sant! ;)
Det enda du gör är att ta en klick tandkräm på finnen/finnarna och har det på i några timmar, eller över natten. Tandkrämen tar inte bort finnen helt, men den torkar ut den och tar bort det illröda tydligen.
OBS: Det ska vara vit tandkräm, inte färgad!

Det var mina bästa tips för tillfället, hoppas att det hjälper lite i alla fall! :)
Kommentarer
Postat av: iiiden

so true :D

2012-04-29 @ 14:32:34
URL: http://iiiden.blogg.se/



Postat av: Felicia - bloglovinbyten.

sv; nu följer jag dig också :D

2012-04-29 @ 15:11:57
URL: http://feliciaspassage.blogg.se/



Postat av: linah

fin blogg!

2012-04-29 @ 15:42:26
URL: http://linahsarkodiee.blogg.se/



Postat av: Sara

Bra tips!

2012-04-29 @ 17:46:04
URL: http://imsara.blogg.se/




Vad har du att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu